vineri, 6 martie 2009

Seria Epoca Descoperirilor

Ultima carte aparuta in editura Nemira este Hartile Prevestitoare de Michael A. Stackpole, a doua carte din seria Epoca Descoperirilor, prima fiind Atlasul Secret, scoasa de Nemira in iulie 2008.

Cu ocazia asta am remarcat ca in ultima vreme am tendinta de a gasi numai carti care fac parte din serii in curs de traducere sau cu continuari inca nescrise de autori, fapt care este extrem de frustrant in momentul cand citesti o carte extrem de captivanta, ajungi la sfarsitul ei si descoperi ca ultimul paragraf este moment "cliffhanger", iar pentru a afla trebuie sa astepti cateva luni bune minim.
E adevarat ca la majoritatea ai posibilitatea de a cumpara cartile in original (daca le gasesti in cele cateva librarii care au si carti SF in alte limbi -engleza 90%- sau de pe amazon -sursa mea cea mai buna-), dar daca sunt serii recent scrise tot trebuie sa astepti - seria Inheritance si Song of Ice and Fire ca exemple aplicate si mie.

In plus mai apare si factorul psihologic si financiar: am cele 2 carti aparute deja in Nemira ale lui Stackpole din seria Epoca Descoperirilor, si am posibilitatea sa imi comanda a 3-a carte de pe amazon, dar vor arata cam ciudat 2 carti in romana si una in engleza.

De asemenea am obiceiul sa mai imprumut carti la prieteni si nu toti agreeaza cititul in engleza, deci la sigur voi cumpara a 3-a carte in romana cand va aparea, deci nu se merita sa o mai cumpar si in engleza - cica e si criza financiara.

Revenind la carte in sine, fata de prima carte, Hartile Prevestitoare te ameteste la inceput, deoarece desi prima carte este antrenanta si destul de complexa, continuarea creste acea complexitate exponential cu intrigi noi, adversari noi, etc. Si totusi este atat de bine scrisa incat elementul de mister si dorinta de a afla cum se vor "rezolva" lucrurile sunt atat de puternice incat abia reusesti sa o lasi din mana inainte de a o termina.

Personajele evolueaza, desi unul dintre ele am parerea ca nu trebuia sa evolueze atat de mult, in prima carte era deja extrem de bine conturat, fara a avea nevoie de a fi transformat intr-un om care pe masura ce isi descopera trecutul, dispare ca personalitate total, cea din trecut trezindu-se la viata si distrugand 99% personalitatea masca, fara nici o perioada de tranzitie sau contopire.

Asteptam cu nerabdare ultima carte, hai Nemira ca se poate!!!

Niciun comentariu: