duminică, 14 noiembrie 2010

Talion: Revenant - Michael Stackpole
















Michael Stackpole este un autor de science fiction și fantasy cunoscut mai mult pentru cărțile sale în universul Star Wars și în universul Battletech, deși în România cred că este cunoscut cel mai bine datorită trilogiei sale fantasy Marile Descoperiri, apărută în editura Nemira (doar primele 2, încă așteptăm cu nerăbdare ultima carte din serie).

În comic book-ul PS238 al lui Aaron Williams, unul din personaje este un justițiar misterios în stilul Batman, numit The Revenant. Deoarece multe din restul personajelor din comic sunt referințe la super-eroi, fie ei celebri sau nu, am fost împins de curiozitate să găsesc inspirația pentru Revenant, și am aflat cu stupoare că el este împrumutat aproape în întregime lui Aaron Williams cu aprobarea creatorului lui, și anume Michael Stackpole.

Deși am zis că voi găsi povestirile lui Revenant scrise de Stackpole, m-am luat cu altele până joi, cand am găsit pe site-ul lui Aaron Williams știrea că Stackpole a scos de curând una din cărțile sale la vânzare în format electronic pe site-ul său.

Cartea menționată se numește In Hero Years... I'm Dead, o nuvelă în stil noir despre super-eroi, un titlu căruia nu am putut să îi rezist, astfel am trădat principul meu anti-e-books și am cumpărat cartea. După care mi-am adus aminte de Revenant și am căutat cartea despre el. Astfel am găsit Talion: Revenant, despre care am crezut că era ceea ce căutam datorită titlului. După ce am citit cam 2 pagini din ea mi-am dat seama de greșeală, și am căutat și găsit cartea pe care o căutam. Totuși am continuat să citesc Talion: Revenant, și nu regret deloc.

Talion: Revenant este prima carte scrisă de Michael Stackpole, în 1986, și este o carte fantasy care poate să rivalizeze cu multe din cărțile fantasy mult mai celebre. Personajul principal, Nolan ra Sinjaria, este un Justițiar Talion, membru al unei societăți militare independente care păstrează ordinea pe un tărâm vast, rămășița unui imperiu mare în trecut, acum împărțit în mai multe regate. Povestea lui Nolan este dezvăluită pe două fronturi: cel din "prezent", când este Justițiar pe deplin, îndeplinind misiunile sale, și cel din trecut, unde aflăm aventurile sale în timpul noviciatului său pentru a deveni Talion.

Cartea face parte din genul acelor cărți care te fac să urli după ce termini de citit epilogul, deoarece vrei cu ardoare să afli restul aventurilor lui Nolan. Din fericire avem o șansă să aflăm aceste aenturi: autorul dezvăluie la sfărșitul cărții că inițial plănuise o întreagă serie Talion, dar datorită faptului că la început cartea nu a avut vânzări prea mari, a trebuit să înceapă să scrie alte cărți. Totuși mai de curând el a anuțat odată cu publicarea în format electronic a lui Talion: Revenant că în cazul în care va reuși să vândă 10.000 de exemplare digitale ale cărții, va scrie și continuarea Talion: Nemesis. Cartea costă doar 5 dolari, un preț mai mult decât decent pentru o carte care vă va încânta cu siguranță.

Niciun comentariu: